Partea 1 – Despre advertoriale – Interviu cu un scriitor de articole

Partea 2- Despre advertoriale – Interviu cu un writer of articles

Luă ibricul de pe aragaz, profitînd de momentul meu de tăcere, şi-mi turnă cafea într-o cană uriaşă, albastră.

–  Eu, se destăinue el, nu fac doi bani fără cafea! D-ta!

–  Şi eu, îi cânt în strună. Numai că mă rezum la o singură  ceaşcă pe zi!

– Cana aceasta, mă previne el, pare imensă, fiind foarte groasă în carne, însă conţinutul este echivalent cu o ceaşcă! E o şmecherie care mă ajută să nu fac exces! Beau câte zece pe zi!

– Cam câte articole scrii, nu-i aşa!

– Exact. Nu mai zic că şi fumez într-o prostie! Scriu, paradoxal, ca să beau cafea şi să fumez!  Dracul s-o ia de viaţă!

– Unii, mai grav, beau alcool! încerc să-l consolez, luând o gură de cafea. Alţii mănâncă foarte mult! Fiecare are câte-o păsărică la cap!

– Da, zice, zilele trecute am scris ceva despre magazinele on line care desfac articole din tutun! Am vrut, mi-am propus chiar să fiu critic, dar n-am putut! Clientul a fost încântat!

– Dac-o fi fost şi dânsul fumător, cred şi eu!

– Tocmai că nu era fumător! Mă aşteptam să-mi reproşeze lipsa de obiectivitate,  faptul că pledasem pentru consum,  pro domo, în definitiv, dar n-a făcut-o! M-am uitat şi pe blog. Numai comentarii elogioase!

– Urmăreşti, de obicei, comentariile la articole?

– Doar când am timp. La cât scriu nu mi-ar ajunge 24 de ore!

– Atunci care este imboldul care te împinge să scrii?

-Necesitatea de a supravieţui, cred! E cea mai pregnantă, Dacă exclud spaima în faţa zilei de mâine! adaugă el nesigur, emoţionat. Ştii, uneori, am presentimentul ciudat al morţii!

– Toţi îl avem, îI răspund pe un ton încurajator, dar nu trebuie să-l lăsăm să zburde, să ne domine!  Este foarte bine că se întâmplă „uneori” şi nu tot timpul!

– Mă apucă doar atunci când nu-mi găsesc de muncă sau îmi lipseşte ceva!

– Adică foarte rar, fiindcă nu duci lipsă de asta, după câte am înţeles! Constat, totuşi, că-ţi lipseşte ceva!

– Nu-mi lipseşte nimic, omule!  protestează el, încercând parcă să prevină ce trebuia spus. Am tot ce-mi trebuie!

–  Dar familia, femeia! întreb. Nu ai nici de una, nici de alta!

– N-a mers, din păcate, nici într-o direcţie, nici în alta! Amândouă au nevoie de timp,iar eu sânt permanent în criză de timp!

Partea a 4-a – Advertoriale – Interviu cu un writer of articles

 

Be Sociable, Share!

Setea de bani este atât de mare încât oamenii încearcă să vândă şi papucii Maicii Domnului, oferind, cel puţin, în domeniul microjoburilor, o paletă atât de largă de oportunităţi ( Şi aşa ideile nu costă nimic! îţi trece prin minte, dar de reculegi repede: Placa asta era valabilă odată, de mult! ) încât ţi se face greaţă, pur şi simplu. Un om, cu ceva marketing la cap, ştie că o afacere bună nu se vinde, ci se păstrează,  ori pe unele site-uri vedem contrariul, de unde senzaţia de prostire pe faţă, de insultă adusă inteligenţei, de ofensă grosolană. Cineva îţi oferă   1000 de link-uri pe 10 dolari, adică o,1cent per link , când orice site îţi oferă pentru acelaşi lucru de zece ori mai mult! Ceva nu-i în regulă aici! îţi zici şi mergi mai departe. Altul îţi oferă ouă de prepeliţă cu 1 euro bucata, din care, ne asigură el, vor ieşi pui ( cu puţin noroc!), apoi prepeliţe de milioane. N–ar fi mai bine să-şi valorifice singur şi ouăle şi milioanele, dacă tot are nevoie de bani? te întrebi retoric. Cum naiba să dai cu piciorul unei afaceri de milioane şi s-o vinzi? Unii oferă suplimente naturiste, bune pentru orice, rămase în faza aceasta din cauza invidiei medicilor, naiba săi ia! Numai pentru minţirea oamenilor nu au nimic! Altă gâscă-n altă traistă! IT-işti nu se lasă nici ei mai prejos. Oferă blog-uri, site-uri, programe, găzduire, etc.,la preţuri de nimic, în codiţiile în care le poţi obţine şi gratis…tot de la dânşii! Copywriter-ii promit articole, lucrări de diplomă, traduceri, tehnoredactări, licitaţii, cărţi de vizită, ilustraţii, referate, dar n-au nici un fel de expertiză, nu ştiu gramatica elementară şi, în general, nu ştiu nimic, lucru care nici nu contează! Pe internet se poate! Nepricepuţii oferă consultanţă în toate domeniile, promovare, domenii virtuale, sigle, steme, cedări de membri, (sătui de atâta suficienţă), probrabil, şi chiar gestionarea unor magazine online, ca să nu-i vadă nimeni, presupun! Există şi categoria aceea de indivizi cu apecare spre matematici, deisign ,arhitectură, videoclip, care promit marea cu sarea şi pretind sume indecente pentru prestaţii indecente, specialişti goniţi de prin istituţiii ,site-uri, facultăţii,care  nu încap nicăieri şi nu se înţele cu nimeni. Nu există nici un control asupra lichidităţii sau seorizităţii acestora,  fiindcă nimeni nu vrea decât să-şi publice anunţurile şi să ia banii. Câtă vreme individul plăteşte este O.K. Este o.k, şi dacă nu plăteşte, pentru că nu prea ai ce-i face.”Trebuie să reţii  ,spunea John C Maxwel, că tot ce întâmplă înăuntru tău este mult mai importantdecât  ceea ce se întâmplă în exterior”.

Be Sociable, Share!

Cel mai adesea, atunci cand vine vorba despre un antreprenor de succes, se vorbeste despre munca, perseverenta, despre cunostinte in web-marketing, de necesitatea de a avea o retea, de a avea motivatie, de a fi disciplinat, drept cele mai importante lucruri pentru a te bucura de succes. Web- Antreprenori – 7 factori cheie pentru a avea succes.

De acord. Dar cu aceste notiuni se poate intampla din pacate sa ajungi sa mori de foame. Iata insa o lista cu sapte factori ceie care iti pot aduce succesul, factori cheie de care nu vorbeste nimeni insa.

Aplica foarte repede noile cunostinte sau idei. Unul din factorii cheie care te pot duce la succes este implementarea sau capacitatea de a implementa foarte repede noile cunostinte dobandite.

Trebuie deci sa actionezi cat mai repede. Daca ai o idee buna sau daca afli despre un concept pertinent, trebuie sa le pui in aplicare imediat. Just do it si vei observa rezultatele. Toti antreprenorii de succes au aceasta calitate.

Trebuie sa stii cum sa te pui in pielea altora. Capacitatea de a vedea lumea prin ochii altora este la fel de importanta. Trebuie sa vezi lumea si sa o intelegi prin ochii clientilor tai. Vei reusi sa le intelegi astfel dorintele. Vei sti astfel mai bine ce produs, ce serviciu sau continut sa le oferi si cum sa le vorbesti despre asta.

Trebuie sa iesi din zona ta de confort. Daca te-ai instalat bine intr-o zona de confort a ta, iesi cat mai repede din ea. Pentru a te bucura pe web de o evolutie permanenta trebuie sa iesi din zona ta de confort.

Trebuie sa sesizezi si sa profiti de toate oportunitatile. O idee de produse, de parteneriat, de blog, de campanii de marketing, de buticuri online, un site de nisa, etc. Vei vedea ca niste idei excelente pot sa aiba repede succes. Daca iti bat deci oportunitatile la usa trebuie sa deschizi usa.

Munceste la fundatia afacerii tale. Sa iti definesti viziunea, obiectivele si sa construiesti bazele unei afaceri nu este un lucru foarte usor. Este un proces lung. Dar daca ai obiectivele bine stabilite, viziunea la fel, afacerea ta de pe web va creste foarte repede si intr-o modalitate foarte fluida.

Echilibreaza planificarile si descoperirile. Atunci cand iti pui pe picioare o afacere, este extrem de util sa planifici, sa fixezi obiective si termene limita, etc. Dar dupa ce toata aceasta munca este gata, trebuie sa mai ramai deschis la ceea ce mai poti descoperi pe drum. Cu siguranta ca unele succese si reusite nu au fost planificate.

Cu siguranta ca iti mai vin unele idei. Trebuie insa sa actionezi cat mai repede si te vei trezi cu un produs care se vinde foarte repede, cu un blog de mare succes sau cu o campanie de marketing super profitabila.

Deci chiar daca ai un drum al tau bine stabilit, trebuie sa ai grija la orice tip de neprevazut. Cel mai adesea si de aici poate sa vina succesul.

Be Sociable, Share!

Pentru a deveni un antreprenor de succes trebuie sa stii cum sa iti planifici activitatile, sa ai un spirit de inovator si trebuie sa stii si cum sa iti asumi unele riscuri. Un domeniu care presupune si foarte multa munca dar avantajele de a fi propriul tau patron sunt numeroase. De ce sa devii antreprenor?

Iti poti fructifica ideile. Sa muncesti pe cont propriu este un lucru care iti permite sa fii autonom si sa fii  liber sa iti exploatezi propriile idei. In calitate de antreprenor vei putea sa consacri mai mult timp si mai multa energie creativitatii punand la munca imaginatia si ideile. Poti munci mai bine pentru tine si in interesul firmei tale.

Iei deciziile cele mai importante. Lansarea propriei firme poate sa fie riscanta. Dar vointa, perseverenta sau spiritul inovator pot juca in favoarea ta. Daca ai incredere in tine si propriile decizii vei ava succes. Dar trebuie sa iti cunosti si limitele si sa ceri ajutorul unde este cazul.

Poti alege genul de firma pe care il doresti. Alegerea firmei trebuie sa tina cont de experienta ta, de campurile tale de interes dar si de calitati, competente si de cunostinte. Daca vei tine cont de interese si de gusturi te vei putea folosi de toata experienta pentru a pune bazele unei noi firme.

Poti alege amplasarea firmei tale. Poti alege si amplasare firmei tale, care sa raspunda nevoilor tale, fie ca este vorba despre propria casa, fie despre proximitatea casei. Poti alege un birou mai trendy in centrul orasului sau unul mai calm departe de agitatie.

Poti avea libertatea de a munci mai putine ore. In calitate de antreprenor ai posibilitatea excelenta de a-ti fixa propriul orar. Si daca firma ta va cunoaste succesul vei putea castiga mai multi bani. Mai multi bani decat daca ai fi angajat.

Poti avea libertatea de a munci mai putine ore. Unii se lanseaza in afaceri pentru a castiga mai multi bani, altii pentru a munci mai putine ore. Daca esti propriul tau patron poti decide cand sa mergi in vacanta, sa lucrezi mai putin si sa delegi mai multe persoane pentru anumite sarcini daca vrei. Dar la inceput va trebui sa muncesti cat mai mult pentru ca mai tarziu sa iti permiti sa muncesti mai putin.

Poti transforma firma ta intr-o afacere de familie. Daca esti proprietarul propriei tale firme inseamna ca poti si sa le dai de lucru copiilor tai sau membrilor familiei. Este si ocazia ideala de a-i invata niste competente pretioase si de a si petrece mai mult timp impreuna.

Poti participa la toate activitatile firmei tale. Exploatand propria firma vei avea o formidabila sursa de satisfactie si de mandrie. Vei vedea in fiecare moment cum se dezvolta si satisfactia va fi pe masura. Si aici trebuie sa te concentrezi asupra domeniilor cu care poti veni cu ceva in plus. Unde nu te descurci poti cere ajutorul unor profesionisti.

Be Sociable, Share!

Nu stii care sunt calitatile necesare pentru a fi un antreprenor de succes? Ce trebuie sa faci pentru a incepe sa ai succes in domeniul afacerilor? 6 competente pentru a fi un antreprenor de succes.

Antreprenorii care reusesc in general sunt cei care sunt de obicei asociati cu competentele si cu calitatile urmatoare. Antreprenorii sunt:

–         creativi. Trebuie sa te gandesti daca esti capabil sa vii cu cele mai noi idei. Cu cat esti mai creativ, mai inovativ, cu atat firma ta va fi mai atragatoare in ochii celorlalti. Iti place sa gasesti cele mai noi solutii pentru a rezolva unele probleme? Antreprenorii trebuie sa fie in masura de fiecare data sa vina cu cele mai creative idei. Daca ai anumite idei cu privire la cum sa tragi foloasele din cele mai noi oportunitati, antreprenoriatul poate sa fie cea mai buna solutie pentru tine.

–         convingatori. Poate ca ai cea mai mare si cea mai buna idee din lume dar daca nu poti sa o comunici asa cum trebuie, degeaba. Acest domeniu ti se va parea unul extrem de dificil. Capacitatea ta de a-i convinge pe clienti, pe angajati, pe parteneri, poate sa determine viteza de crestere a intreprinderii tale. Daca iti place sa vorbesti in public, daca poti sa te angajezi in discutii repede cu cei din jur si aca iti gasesti argumentele extrem de usor esti capabil sa faci din ideea ta o reusita.

–         negociatori. Iti spunem un lucru. Trebuie sa negociezi absolut totul. Cele mai bune tehnici de negociere te vor ajuta sa faci unele economii si firma ta va functiona cel mai bine.

–         cei care isi asuma riscuri. Daca esti cel care conduce firma sa, inseamna ca esti si persoana care ia cele mai grele sau mai dificile decizii. Domeniul antreprenoriatului vine si cu unele incertitudini. Cum le vei face fata? Daca eviti in viata incertitudinile cu orice pret, inseamna ca nu esti facut pentru asta. Daca in schimb iti plac unele riscuri calculate te vei descurca fara probleme.

– sustinuti de altii. Anturajul te poate ajuta, te poate sustine, dar iti poate si dauna. Este foarte important sa ai cel mai solid sistem de sustinere. Vei fi obligat sa iei cele mai importante decizii care sunt destul de numeroase. Daca nu ai sustinere in cei din jur, ai nevoie de un mentor in afaceri. Un mentor in afaceri este o persoana experimentata, eficienta si gata sa vina cu cele mai bune sfaturi pentru tine.

Be Sociable, Share!

Toti freelancerii sau cei care activeaza in domeniul freelancingului au o dorinta comuna. Sa aiba cat mai multi clienti si proiecte de care sa se ocupe. Iti venim in ajutor cu cateva sfaturi pentru a reusi si tu acest lucru. Freelanceri, microjoburi…. cum sa te bucuri de mai multe proiecte.

Fii cat mai pe faza. Potentialii clienti ii apreciaza pe cei care au viteza de reactie. Ii judeca in functie de rapiditatea cu care raspund unor cereri. Daca iti ia prea mult sa le raspunzi vor considera ca nu te comporti cum trebuie cu un client.

Fii pertinent. Clientii te mai consulta din cand in cand deci trebuie sa faci un efort pentru a le raspunde cat mai bine si pentru a incerca sa vii si cu o solutie.

Fii cat mai aplicat. Raspunsurile tale trebuie sa fie redactate cu cea mai mare grija. Ai grija la punctuatie si la ortografie.

Pune intrebari. Pentru a fi si mai pertinent. Nu uita ca trebuie sa tii cont de nevoile clientului.

Fa unele propuneri. Cea mai buna modalitate de a-l face pe un client ca ai inteles care ii sunt nevoile. Vino cu o solutie sau de ce nu, cu mai multe.

Fii cat mai diferit. Cu siguranta ca vei gasi si o modalitate de a te diferentia de ceilalti din acelasi domeniu ca si tine.

Linisteste clientul. Portofoliu, recomandari, experienta… toate sunt bune. Dar si mai bine este sa ai unele realizari concrete in acelasi domeniu in care are si el nevoie.

Foloseste-te de cifre. Atunci cand stii destule lucruri despre nevoile clientului poti sa incepi sa ii propui in mod concret serviciile tale dar venind cu unele cifre concrete – preturi, termen limita, etc.

Negociaza. Un client care vrea sa negocieze este cu siguranta un client interesat.

Pastrati contactul. Bineinteles ca un client are dreptul sa se gandeasca un timp cu cine sa colaboreze, sa cantareasca toate optiunile, sa incerce unele variante… Poti incerca sa il contactezi in mod regulat cu unele propuneri, cu sfaturi, cu noutati, cu idei. Nu il contacta insa ca sa il intrebi ce face, cum mai este.

Si daca nu raspunde? Se mai poate intampla. In acest caz trebuie sa verifici daca ai procedat asa cum trebuie sau daca ai gresit undeva. Daca nu, nu iti face prea mult sange rau. Poate a uitat sau poate a gasit ceva ce lui i se pare mai convenabil. Mergi mai departe. Trebuie sa iti incerci norocul altundeva.

Be Sociable, Share!

Intr-un domeniu in care concurenta este omniprezenta, orice freelancer sau liber profesionist isi doreste sa fie cel mai bun si sa aiba mereu cei mai buni clienti dar si cat mai multi. Microjoburi – cateva tehnici pentru a fi mai bun decat concurenta.

Iti venim in ajutor cu cateva tehnici si sfaturi care te vor ajuta sa fii mai bun decat concurenta.

  1. Redacteaza si publica unele articole gratuite. Este important sa dai vizitatorilor tai unele informatii pe care nu le pot gasi niciunde altundeva. Daca esti singura sursa de informatii noi si viabile vei mari traficul de pe site. Internautii vor reveni mereu la tine pe site.
  2. Da oamenilor programe gratuite. Majoritatea oamenilor isi doresc sa faca cele mai bune afaceri atunci cand vine vorba despre programe pentru calculatorul lor. Si atunci cand sunt gratuite cu atat mai bine.
  3. Organizeaza concursuri gratuite sa loterii promotionale. Foarte multi internauti iubesc sa castige ceva. Daca le vei oferi aceasta posibilitate, vor remarca site-ul tau si vor reveni. Vei reusi sa te promovezi astel foarte bine.
  4. Da potentialilor clienti motive sa apeleze la tine imediat. Aici intra ofertele speciale, promotiile…Multe persoane sunt cu siguranta interesate de ofertele tale dar nu au bani destui, amana si mai incolo vor uita. Da-le motive deci sa apeleze la tine.
  5. Testeaza si imbunatateste anunturile tale. Foarte multe persoane redacteaza un anunt si il abandoneaza, il lasa asa. Dar un anunt redactat asa cum trebuie, actualizat cu noi exemple si oferte este cel care poate atrage atentia mai repede.
  6. Trebuie sa vizezi de fiecare data un auditoriu tinta care iti vor cumpara produsele. Pentru asta nu trebuie decat sa iti examinezi clientii actuali.
  7. Site-ul tau Web sau blogul trebuie sa arate cat mai profesionist. Incearca sa ai propriul nume pentru domeniu, o navigatie facila, o pagina atractiva, etc.
  8. Spune potentialilor tai clienti ca vor primi un premiu sau servicii gratuite daca vor gasi in anuntul tau 5 greseli de orotgrafie. Cu cat vor citi mai mult anuntul tau, cu atat vei avea mai multe sanse ca unul dintre ei sa apeleze la tine.
  9. Publica o lista cu clienti cunoscuti si respectati care au apelat deja la serviciile tale. Astfel, potentialii clienti vor avea mai multa incredere in tine si vor putea apela la tine cu toata siguranta.
  10. Scrie un anunt cu mana mai degraba decat sa il scrii la calculator. Scaneaza-l si publica-l apoi pe site. O tusa personala va veni cu un plus pentru serviciile tale.
  11. Publica-ti poza pe site sau pe blog. Acest lucru va arata oamenilor ca nu esti o persoana care se ascunde in spatele unui anunt si le va mari increderea in tine. Poti adauga si datele tale de contact sub poza si eventual si un motto sau un citat.

Cu toate aceste sfaturi vei reusi sa faci diferenta in domeniul tau de activitate. Ce alte sfaturi sau trucuri mai ai de impartasit?

Be Sociable, Share!

Viata unui liber profesionist, fie ca lucreaza in domeniul freelancingului, fie ca lucreaza in domeniul microjoburilor, este facuta din momente foarte bune, dar poate rezerva si unele momente extrem de neplacute. Iata care pot fi cele mai cele mai grele 8 momente pentru un liber profesionist pentru a incerca sa le eviti pe cat posibil.Cele mai grele 8 momente pentru un liber profesionist.

Momentul numarul 1 – poti dezamagi un client. Una din prioritatile tale trebuie sa fie satisfactia clientilor tai. Si asta fie prin calitatea produselor sau a serviciilor, fie prin sfaturile cu care vii pentru cei cu care colaborezi. Dar si prin calitatile si eficienta de care dai dovada.

Dar daca aceste conditii nu sunt indeplinite nimic nu mai merge si te vei simti foarte singur. Trebuie  sa dai mereu tot ceea ce ai mai bun din tine pentru a satisface toti clientii deoarece o proasta reputatie se raspandeste mai repede decat una buna.

Momentul numarul 2 – cazi in capcana. Trebuie sa fii si extrem de atent pentru a nu cadea in tot felul de capcane. Din pacate sunt multi cei care vor sa pacaleasca lumea sau sa obtina unele servicii fara sa plateasca. Ai grija deci la orice escroc fara scrupule si cel mai bine ar fi sa ceri si plata in avans mai ales daca este vorba despre o suma mai mare.

Momentul numarul 3- nu ai clienti. Iata cel mai negru cosmar. Sa nu ai clienti in ciuda tuturor eforturilor. Ce poate fi mai demotivant decat sa astepti sa fii contactat de un client? Cum sa nu te enervezi atunci cand vezi ca munca ta nu este nicium recompensata? Chiar daca este greu, enervant, trebuie sa faci unele eforturi, sa te incapatanezi si sa reusesti de fiecare data. Eforturile iti vor fi raspalatite cu siguranta intr-o zi.

Momentul numarul 4 gresesti destinatarul la un e-mail injurios. Multi au facut cu siguranta o astfel de greseala. Trebuie insa sa stai sa te gandesti ce ai putea face sa iti refaci reputatia sau sa nu iti pierzi din credibilitate in fata unui client.

Momentul numarul 5- ai o proasta reputatie. In epoca digitalului, totul evolueaza foarte repede, mai ales o proasta reputatie. Ai grija sa nu iti distrugi reputatia in fata clientilor deoarece iti va distruge imaginea, afacerile si credibilitatea.

Momentul numarul 6- sa iti dai seama ca ai gresit un proiect. Este un caz mai rar, dar se poate intampla. Trebuie sa iei cea mai buna decizie pentru a te asigura ca nu vei mai da gres si data viitoare.

Momentul numarul 7- iti pui familia intr-o situatie financiara dificila. Daca nu ai clienti si afacerea iti merge prost, cu siguranta ca si finantele familiei vor avea de suferit. Ai doua solutii- sa astepti ca totul sa mearga mai bine sau sa iti cauti altceva mai stabil.

Momentul numarul 8- sa fii obligat sa renunti. Decizia de a renunta la tot este una din cele mai grele de luat. Ai nevoie de o doza de curaj pentru asta.

Care a fost cel mai greu moment din viata ta de independent?

Be Sociable, Share!

Sa lucrezi in domeniul freelance sau al microjoburilor poate sa fie un lucru extrem de stimulant doarece poti sa vezi cum proiectele tale prind forma incet-incet si cum se concretizeaza. Dar aceste domenii pot fi uneori si stresante deoarce esti singurul capitan la bord. Si atunci cand anturajul nu te ajuta, incertitudinea este cea care va face loc motivatiei. Microjoburi – ce e de facut atunci cand nimeni nu te sustine?

La ce serveste sustinerea celor apropiati? Poate ca te indoiesti de acest lucru, dar dupa ce te lansezi in domeniul frelance sau al microjoburilor viata ta se va schimba. Daca inainte lucrai in echipa si salariul venea de fiecare data in zile fixe, de acum inainte vei lucra de acasa si vei face fata unor noi probleme.

Solitudinea sau stresul pot provoca o multime de probleme. Si acum mai mult ca niciodata ai nevoie de sprijinul celor din jur mai ales a celor din familie pentru a putea face fata perioadelor de indoieli, de incertitudini sau pentru a impartasi si momentele de bucurie sau de succese.

Si atunci cand iti doresti sa lasi totul balta din cauza oboselii sau din cauza ca rezultatele nu sunt deloc satisfacatoare este un lucru foarte important si pretios sa te poti baza de unele sfaturi judicioase. Fie ca este vorba despre succese sau esecuri sau indoieli, sustinerea este esentiala si va juca un rol foarte important in viata ta si in domeniul in care activezi.

Cum sa ii convingi pe cei din jur sa creada in tine? Foarte multi liberi profesionisti care aleg sa fie pe cont propriu la un moment dat nu primesc niciun fel de suport sau de incurajari inca de la inceput.

Pentru a-i convinge pe cei din jur si pentru a obtine sprijinul lor, trebuie sa le explici in primul rand in detaliu proiectele tale si planul tau de actiune. Nu ezita si implica- i in fiecare din etapele proiectului tau pentru a le demonstra ca lucrurile avanseaza si ca poti progresa in mod progresiv si metodic. Vei vedea la un moment dat ca lucrurile si reactiile vor evolua in favoarea ta. Rabdarea si determinarea sunt aliatii tai de pret de fiecare data.

Si daca nu functioneaza? Chiar daca sustinerea celor din jur conteaza foarte mult, daca nu o poti obtine in ciuda eforturilor, nu te descuraja. Daca este un domeniu aproape de inima ta nu il lasa balta. Poti merge pe retelele sociale, pe formuri, pe comunitatile celor ca tine pentru a discuta cu ei. Vei putea avansa si vei fi bine insotit si sustinut.

Sa fii inconjurat de persoanele potrivite si sustinut este una din conditiile pentru a reusi. Familia, prietenii, cei care lucreaza in acelasi domeniu, sunt pietrele pentru edificiul tau pentru a-l face si mai puternic.

 

Be Sociable, Share!

Esti facut pentru a munci in echipa sau pentru a munci singur? Este destul de greu sa duci la bun sfarsit un proiect si in doi nu vei avea aceeasi energie ca si cum ai lucra singur. In plus, munca in echipa reuneste mai multe competente. Deci drumul pentru a duce la bun sfarsit un proiect sau o misiune risca sa fie mai haotic sau pur si simplu mai lung. Microjoburi-munceste in echipa si gaseste asociatul potrivit.

Haideti insa sa vedem care sunt avantajele si dezavantajele pentru munca in echipa.

Munca in echipa permite mai multor persoane care lucreaza la un proiect sa:

–         sa se completeze atat in ceea ce priveste partajarea cunostintelor cat si a competentelor fiecaruia dar si la nivelul schimburilor de idei. De exemplu putem aminti aici faimoasele sedinte de brainstorming.

–         sa se ajute reciproc in cazul repartizarii sarcinilor sau a impartirii lucrului in functie de competentele fiecaruia. Este mult mai usor sa ceri ajutorul colaboratorilor.

–         sa stimulezi creativitatea si sa te bazezi intr-un fel pe un tip de responsabilitate reciproca si pe niste obiective comune de atins.

–         sa te motivezi pe tine insuti si sa ii motivezi pe cei cu care colaborezi. Atunci cand lucrezi in echipa te simti obligat sa dai ce ai mai bun din tine pentru a avansa. Eficienta unui grup este astfel superioara unei eficiente individuale. Este vorba aici despre faimoasa ecuatie 1 plus 1 egal cu 3.

Sa muncesti in echipa inseamna o imbogatire atat pe plan profesional cat si pe plan personal. Acest mod de a lucra te ajuta sa impartasesti informatii si sa te interesezi si cu privire la munca depusa de cei din echipa ta.

Inconveniente ale muncii in echipa. Munca in echipa vine din pacate si cu unele inconveniente. De exemplu trebuie sa adopti si o anumita disciplina in sanul grupului si sa te tii de ea.

Fiecare membru al grupului va trebui sa faca eforturi pentru a comunica cat mai eficient pentru a evita orice neintelegere, orice disputa pentru ca toate proiectele sa curga cat mai lin.

Trebuie si sa stabilesti un orar in functie de ceilalti. Si ar putea fi dificil sa planifici munca cu toti membrii echipei.

Trebuie si sa stii ca luarea unei decizii poate sa fie mai dificila decat in cazul in care muncesti singur. Trebuie sa ceri parerea fiecarui membru al echipei inainte de a lua o decizie orice ar fi.

Cum iti poti alege un asociat pentru domeniul microjoburilor?

–         trebuie de la inceput sa definesti clar un proiect, nevoile, obiectivele, cum veti functiona, valorile, competentele, ce va lipseste, ce astepti de la o asociere, etc.

–         este important sa aveti acceasi viziune asupra viitorului si asupra dezvolarii proiectului.

–         nu te precipita.

–         trebuie sa abordezi toate subiectele, chiar si cele care nu iti plac de la bani, la putere…

–         trebuie sa va faca placere sa munciti impreuna.

 

O buna comunicare este esentiala pentru reusita unui proiect.

Be Sociable, Share!
ogtzuq